Met de juiste zoekwoorden hoger in Google komen.

Nummer 1 in Google, dat wil iedereen… Waarom? Heel simpel, meer dan de helft van de Googlegebruikers klikt door op de eerste positie in Google. Vanaf positie 3 nemen de doorklikpercentages drastisch af.
Maar, er kan maar één bedrijf op nummer 1 staan. Hoe kun je er dan voor zorgen dat jouw bedrijf of producten wél gevonden worden in Google? Wij helpen je en vertellen je hoe je hoger in Google komt.

Relevantie
Google vindt unieke en relevante content erg belangrijk, net als kwalitatief goede verwijzingen naar jouw website vanaf andere websites. Je bouwt in de loop der tijd een bepaalde domeinautoriteit op. Google bepaalt uiteindelijk, op basis van een heleboel factoren, welke pagina het best aansluit bij de zoekvraag van de Google gebruiker. Dit doet Google best goed, daarom wordt er ook zoveel doorgeklikt op de eerste drie posities.

Onderzoek
Wanneer jouw bedrijf keukens verkoopt gaat het je niet lukken om gevonden te worden op het zoekwoord keuken. Al jaren bouwen (grote) bedrijven aan de vindbaarheid op dit woord. Die zijn dermate autoritair dat ze eigenlijk niet meer in te halen zijn.
Hoe kun je dan toch (lokaal)gevonden worden op bepaalde zoekwoorden? Start met een onderzoek!
Klantgedrag verandert continu, het zoekgedrag ook. Doordat mensen niet de juiste informatie meer vinden zijn ze anders gaan zoeken in de zoekmachine.
Iemand die een nieuwe keuken zoekt veel gerichter: “goedkope rode keuken Hengelo”. Uit je onderzoek kun je concluderen hoeveel zoekvolume ergens op zit, per regio.
Dit geeft je inzicht waarmee je concreet aan de slag kunt.

Hoger in Google Zoekmachineoptimalisatie Zoekmachinemarketing

Rekenvoorbeeld casus “Ondernemer x”
Investering: €300,- per maand
Toename aantal bezoekers: van 500 naar 1200 per maand.
Coversie 2% (10 klanten) Gemiddelde orderwaarde € 3500,-
Stijging omzet: van € 35.000 naar € 84.000 per maand!

Zoekmachinemarketing; SEO SEA en Re-marketing

Re-Marketing
Bezoekers van jouw website wil je eigenlijk niet kwijtraken. Soms willen mensen nog even verder zoeken, vergelijken of nadenken over een aankoop, offerteaanvraag of contactmoment.
Deze bezoekers verdwalen soms letterlijk in de wereld van informatie en aanbiedingen.
Hoe krijg je de aandacht van deze bezoekers weer terug? Met remarketing!

Hoe werkt re-marketing?
Een bezoeker van jouw website laat zijn ip-adres achter bij het bezoek. Door samen te werken met Googlepartners kun je deze bezoekers op een later tijdstip, in een andere omgeving, nogmaals jouw merk, website of aanbieding laten zien. Nu.nl is een partner van Google, daar kun je dus een banner tonen van jouw bedrijf als een bezoeker van jouw website later de website of app van Nu.nl bezoekt.
Dit kun je toepassen om nogmaals de bekeken producten te tonen maar je kunt ook een “please come back” aanbieding tonen.
Is dit opdringerig? Volgens sommigen wel. Wij zijn van mening dat je het relevant moet houden. Je kunt ook de bezoekers van een evenement een bedankje laten zien of attenderen op de volgende editie. Je moet natuurlijk niet beginnen aan het achtervolgen van bezoekers die constant hetzelfde product zien wat ze mogelijk al gekocht hebben en inmiddels bijna versleten is…
Om re-marketing succesvol toe te passen kan het gecombineerd worden met SEO en SEA, om hoger in Google te komen en meer bezoekers te genereren.

Strategie
Om een succesvolle campagne te starten, in combinatie met SEO en SEA, is het belangrijk om eerst een online strategie te ontwikkelen. Daarin ga je een profiel van je doelgroep schetsen, verschillende funnels in kaart brengen en doelen bepalen.

SEA
SEA staat voor Search Engine Advertising. Dit zijn de resultaten die je in Google helemaal bovenaan ziet staan met het blokje “Adv.” ernaast. De doorklikpercentages zijn lager dan bij de organische resultaten (SEO) en je betaalt hiervoor per klik aan Google, Google Adwords. In sommige gevallen kun je wel beter SEA inzetten dan SEO of een combinatie hiervan toepassen. Door middel van een strategische inzet van zoekmachinemarketing zullen we een advies op maat geven.
SEA is erg goed meetbaar. Iedere vertoning en doorklik worden gemonitord en zijn herleidbaar. Zo kunnen conversies en prognoses zeer scherp opgesteld worden.

SEO
SEO betekent Search Engine Optimization. Interne en externe factoren bepalen de groei van de autoriteit van de website. SEO is een langetermijninvestering in je eigen website. Het resultaat van je investering is dus ook niet direct zichtbaar.
SEO optimalisatie werkt op twee manier, van binnen naar buiten en van buiten naar binnen.
Van binnen naar buiten
De eerste stap, na het bepalen van de focuszoekwoorden op basis van de online strategie, is het technisch optimaliseren van de website. Staan de url’s, titels en beschrijvingen goed, is er een sitemap, wordt de website op de juiste manier geïndexeerd door Google?
Vervolgens zal de content geoptimaliseerd moeten worden. Vaak zullen er voor bepaalde focus zoektermen landingspagina’s aangemaakt moeten worden.
Bij toekomstige contentcreatie kijk je eerst naar de strategie en de focus en dán ga je creëren.
Van buiten naar binnen.
Om de autoriteit van jouw website te vergroten zul je kwalitatief goede backlinks moeten genereren. Dit zijn links naar jouw domein vanaf een autoritair domein. De lokale keukenhandelaar die een verwijzing krijgt van Bruynzeel keukens kan hier veel aan hebben.

Beter vindbaar worden in Google?