Nummer 1 in Google, dat wil iedereen… Waarom? Heel simpel, meer dan de helft van de Googlegebruikers klikt door op de eerste positie in Google. Vanaf positie 3 nemen de doorklikpercentages drastisch af.
Maar, er kan maar één bedrijf op nummer 1 staan. Hoe kun je er dan voor zorgen dat jouw bedrijf of producten wél gevonden worden in Google? Wij helpen je en vertellen je hoe je hoger in Google komt.
Relevantie
Google vindt unieke en relevante content erg belangrijk, net als kwalitatief goede verwijzingen naar jouw website vanaf andere websites. Je bouwt in de loop der tijd een bepaalde domeinautoriteit op. Google bepaalt uiteindelijk, op basis van een heleboel factoren, welke pagina het best aansluit bij de zoekvraag van de Google gebruiker. Dit doet Google best goed, daarom wordt er ook zoveel doorgeklikt op de eerste drie posities.
Onderzoek
Wanneer jouw bedrijf keukens verkoopt gaat het je niet lukken om gevonden te worden op het zoekwoord keuken. Al jaren bouwen (grote) bedrijven aan de vindbaarheid op dit woord. Die zijn dermate autoritair dat ze eigenlijk niet meer in te halen zijn.
Hoe kun je dan toch (lokaal)gevonden worden op bepaalde zoekwoorden? Start met een onderzoek!
Klantgedrag verandert continu, het zoekgedrag ook. Doordat mensen niet de juiste informatie meer vinden zijn ze anders gaan zoeken in de zoekmachine.
Iemand die een nieuwe keuken zoekt veel gerichter: “goedkope rode keuken Hengelo”. Uit je onderzoek kun je concluderen hoeveel zoekvolume ergens op zit, per regio.
Dit geeft je inzicht waarmee je concreet aan de slag kunt.