Je hebt gezocht op imago Hengelo, bedoel je misschien iemagoo Hengelo?

Soms is het wat lastiger om het bedrijf te vinden dat je zoekt op een specifieke naam. Vooral als je ergens van gehoord hebt maar niet meer precies weet hoe je het schrijft. Dat heb je met namen die anders geschreven worden zoals Leuck en Keuqens maar ook met namen uit het Oudhollands, streektaal of fonetische benamingen.
“De Raedskelder” zal er bijvoorbeeld goed aan doen om op “De Raadskelder” gevonden te worden.

Wij hebben gekozen voor een fonetische variant van imago: iemagoo. Dus vandaar de vraag: Je zoekt naar “imago Hengelo” maar bedoel je misschien “iemagoo Hengelo”?

Hoe kies je nou een goede bedrijfsnaam en hoe maak je deze vindbaar? Lees dan verder, en als je hulp nodig hebt, je weet ons te vinden!

Hoe bedenk je een bedrijfsnaam?

Bij de oprichting van ons bedrijf hebben we lang nagedacht over de naam.
We wilden graag een naam die de lading zou dekken, en we houden wel van een beetje bijzonder.
Als snel wisten we wat we niet wilden… merknamen op basis van een combinatie van onze namen, of iets met ontwerp, online, web of buro erin viel al snel af.
Of het was te beperkend, te voor de hand liggend of afgezaagd. Maar hoe kom je dan tot een goede bedrijfsnaam?
De lading die gedekt zou moeten worden hadden we vrij scherp in beeld, dus we wilden graag iets met imago in onze bedrijfsnaam.
Imago, al het waarneembare dat bepalend is voor de beeldvorming van een persoon, object of bedrijf.
Dat is wat wij bedenken, ontwikkelen en implementeren. Alle vormen van visuele communicatie voor jouw bedrijf! Dus wat wij maken is bepalend voor het imago van een bedrijf. In onze regio zie dat vaak Twente in de bedrijfsnaam gebruikt wordt. Aangezien wij veelal werkzaam zijn voor lokale klanten hebben we wel overwogen om bijvoorbeeld imago Hengelo te gebruiken. Maar dat voldeed nog niet dus het creatieve proces werd hervat.

imago Hengelo: moet er een plaatsnaam bij een bedrijfsnaam?

Voortbordurend op Imago Hengelo hebben we er voor gekozen de plaatsnaam eraf te halen. We wilden ons namelijk niet laten beperken door een bepaalde plaats. Inmiddels richten wij ons namelijk op een veel groter gebied dan alleen Hengelo. We werken tegenwoordig ook voor bedrijven in Enschede, Almelo, Arnhem, Amsterdam, Apeldoorn, Amersfoort, Borne en vele andere plaatsen door heel Nederland.
Om nou voor iedere plaats een naam of pagina aan te maken zagen we niet zitten.
Dan blijft dus imago over, maar dat bestaat al…. Bij het verzinnen van een naam zul je een aantal keer tegen een teleurstelling aanlopen: het bijbehorende domein is al bezet, de naam bestaat al of je komt er achter dat je gekozen naam bijvoorbeeld een dubbele betekenis heeft.

Je kunt gaan spelen met klanken, letters en toevoegingen om tot een unieke en passende bedrijfsnaam te komen. Zo hebben wij er voor gekozen om de fonetische variant te gebruiken, iemagoo.

Hoe maak je een bedrijfsnaam vindbaar in Google?

Ik hoef je niet te vertellen hoe belangrijk het is om via Google goed vindbaar te zijn.
Dit kan zelfs de belangrijkste leadgenerator zijn. Of het nou gaat om het verkopen van jouw producten via en webshop, het in contact komen met potentiële klanten voor een offerteaanvraag of simpelweg het tonen van contact of route informatie, mensen moeten je kunnen vinden.
Stel dat het bedrijf KlingKlong BV Oostenrijkse koekoeksklokken verkoopt, zouden ze dan gevonden willen worden op “klingklong” of op koekoeksklok? Beide!
Er zijn mensen die op zoek zijn naar jouw product én naar jouw bedrijf.
Omdat onze bedrijfsnaam fonetisch is, zullen mensen geneigd zijn om te zoeken op imago Hengelo.
Dat is voor ons een reden om ook vindbaar te zijn op Imago Hengelo.
Het kan natuurlijk zijn dat je op deze pagina belandt omdat je iets wilt weten over het imago van de stad Hengelo… Dan verwijzen we je liever naar Bureau Hengelo.

Hulp nodig bij een bedrijfsnaam of pay-off?