Een dagje winkelen, een boodschapje doen, lekker hapje eten of een museum bezoeken, je hebt eigenlijk altijd wel je mobiel op zak of in je hand. Hier kan jij als ondernemer optimaal gebruik van maken. Met Push messages kun je klanten die zich binnen een straal van 70 of 200 m van jouw locatie bevinden en hun smartphone gebruiken, een push melding sturen. De gebruikers krijgen de mogelijkheid voor een opt-in de eerste keer dat ze de notificatie ontvangen. Daarmee is hun privacy gewaarborgd. Je kunt Push Messages op verschillende manieren inzetten met een ander doel.
Nadat de klant een push bericht heeft geopend, gaat deze automatisch akkoord met de algemene voorwaarden. Je kan van alle klanten die de push-berichten hebben geopend een “subscribers-list” aanmaken. De volgende keer dat de klant binnen een straal van maximaal 200 meter van jouw locatie komt, wordt er een harde notificatie gestuurd. Dit betekent dat de passant in plaats van alleen een stille melding, nu ook een melding met notificatiegeluid ontvangt. Ook als hij op dat moment zijn smartphone niet actief gebruikt. Dit trekt nog meer de aandacht van de (potentiële) klant.
Het benaderen van passanten met PushMessages wordt mogelijk gemaakt door Google Chrome. Hierbij wordt rekening gehouden met de privacywetgeving en het is volledig toegestaan om op deze manier berichten te versturen. Het is van belang dat je doelgericht te werk gaat met het versturen van berichten, zodat het niet overkomt als spam. Daarom is het verstandig om met ons te overleggen hoe je deze berichten kunt inzetten. Wij kunnen je hierin adviseren en faciliteren.