Webdesigner Hengelo
Webdesigner Hengelo: voor een goede, mooie en betaalbare website!
Ben je op zoek naar een webdesigner in Hengelo of in de omgeving van Hengelo? Drink dan eens een kop koffie met de mannen van iemagoo Ontwerp & Communicatie voor een kennismaking. We hebben namelijk een heleboel vragen voor je, en jij waarschijnlijk ook voor ons. Of het nou gaat om je eerste website of om een vernieuwde website, het is goed om een aantal zaken even tegen het licht te houden.
De term webdesigner heeft betrekking op de voorzijde van je website, dus hoe hij er uit komt te zien. Het is uiteraard belangrijk dat de webdesigner jouw wens en verhaal vertaalt naar een passend ontwerp. Tom van iemagoo is dé webdesigner in Hengelo die dit erg goed snapt en de vertaling uitstekend kan maken. Inmiddels hebben wij tientallen websites en webshops ontwikkeld voor bedrijven uit Hengelo en ver daarbuiten. Maar het liefst werken we toch lokaal en regionaal, daar wonen en werken namelijk de leukste mensen van Nederland!
Webdesign, websites en webshops, wat is je doel?
Meestal starten we bij een kennismaking met het naar boven halen van motivatie, expertise, producten/diensten en de doelstelling van de website of webshop. Dit is erg belangrijk voor de webdesigner om tot een goed ontwerp te komen. Maar ook voor jezelf is het erg belangrijk om te bepalen wat het doel is van je website. En nee, dat is niet altijd het verkopen van een product. Soms hebben we klanten die een website als uitgebreid visitekaartje willen gebruiken, of een informatief platform neerzetten, leads genereren of naamsbekendheid vergroten. Wij denken met je mee en adviseren je in de te nemen stappen om tot een geschikte website te komen. Want mooi is één, maar een website moet ook functioneel, snel en gebruiksvriendelijk zijn voor de bezoekers en potentiële klanten.
Wist je dat bezoekers een webshop snel verlaten als de producten niet makkelijk gevonden kunnen worden of er bepaalde gegevens van een product ontbreken? Maar ook als er niet helder gecommuniceerd wordt over het afhalen van een product of verzendkosten. Weg is vaak weg, en dat zou jammer zijn. Het vooraf vaststellen van het doel is belangrijk om hier in de ontwikkeling en ontwerp van de website rekening mee te houden. Zo kun je in een design call-to-actions meenemen, triggers die mensen verleiden om te bestellen, contact te zoeken of een aanvraag te doen.
Afhankelijk van het doel, product en/of dienst en concurrentie is het vaak verstandig om in te zetten op online vindbaarheid en online marketing. De vindbaarheid van je website zorgt voor (potentiële) klanten. Je kunt op meerdere manieren werken aan de zichtbaarheid in Google, door gebruik te maken van Google Ads en te investeren in de organische vindbaarheid. Het eerste noemt men SEA, search engine advertising, het tweede noemt men SEO, search engine optimisation. Investeer je hier niet in, dan zal je website als lead-generator of webshop nauwelijks succesvol worden. Deze trajecten pakken wij samen met een gespecialiseerde partner op, Markant Internet. Hier vertel ik je graag in een persoonlijk gesprek veel meer over.
Website volledig laten maken of (deels) zelf doen?
Natuurlijk kan de webdesigner jouw website volledig ontwerpen, ontwikkelen én onderhouden. Maar je kunt/mag dit natuurlijk ook deels zelf doen. Wij hebben klanten die zelf teksten schrijven en aanleveren (of zelf plaatsen) en die bijvoorbeeld het onderhoud en eenvoudige contentwijzigingen in eigen beheer hebben. Wat ons betreft kunnen we daar alle kanten mee op. Als je dingen zelf doet binnen je website, hoef je daar ook geen bureau voor in te huren. Uiteraard kun je altijd terugvallen op ons als iets niet lukt of als er iets stuk gaat.
Wanneer je er voor kiest om zelf te willen werken in je website, dan ontwikkelen wij de website in het gebruiksvriendelijke WordPress CMS systeem. Dit is zogenaamde open source software, dus gratis beschikbaar en gratis te onderhouden/updaten. We helpen je graag even op weg zodat je zelf een blogbericht kunt plaatsen of een stukje tekst aan kan passen.
Uiteraard zorgen de webdesigner en ontwikkelaar ervoor dat je website geschikt is voor het gebruik op mobiele apparaten. Het schaalbaar maken van je website, delen verbergen of juist toevoegen op mobiel is iets complexer en lastiger om dit zelf goed werkend te krijgen in je website. Gelukkig hebben we hier ruime ervaring mee en kunnen dit deel voor je uitvoeren of je erbij ondersteunen.
Wel is het heel belangrijk dat er een goede back-up beschikbaar is van je website. Maak je zelf iets stuk, dan moet het eenvoudig zijn om een recente back-up terug te (laten) zetten. Het kan daarom praktisch zijn om de webhosting en domeinnamen bij ons onder te brengen. Hierdoor kunnen we altijd eenvoudig bij een back-up en hebben volledige toegang tot de website, database en FTP. In een financieel voorstel voor het webdesign nemen ook altijd optioneel de hosting mee zodat je een beeld hebt van de kosten die dit met zich mee brengt.
Wat heb ik nodig voor een nieuwe website?
Als we na de prettige kennismaking een voorstel mogen sturen en daar komt een akkoord op, dan kan de webdesigner in Hengelo vrij vlot starten met het maken van een ontwerp. Wij maken een planning en spreken met elkaar af wanneer de website ongeveer opgeleverd wordt. Wat je verder aan moet leveren is het volgende:
- Je bedrijfslogo en eventuele huisstijlbeschrijving
- we moeten weten welk lettertype je gebruikt in je huisstijl
- afbeeldingen voor de website in hoge resolutie*
- teksten voor de verschillende pagina’s**
- Inloggegevens hostingomgeving***
* Goed beeldmateriaal is erg belangrijk. Mocht dit niet voorhanden zijn kun je met Guido Bogert contact opnemen om nieuwe afbeeldingen te laten maken.
** Het kan zijn dat we hebben afgesproken dat wij de teksten schrijven, dan hoef je deze uiteraard niet aan te leveren.
*** Mocht je al een hostingomgeving hebben en deze dienst niet bij ons afnemen dan hebben we de inloggegevens nodig van de FTP en database.
Wat kost het om een website te laten maken?
De investering die je doet moet ook weer aansluiten bij het doel van je website. Als jouw website je belangrijkste acquisitiemiddel is, zal het geen verrassing zijn dat de investering hoger zal zijn dan wanneer het slechts een uitgebreider visitekaartje is. Om goed vindbaar te worden zul je content (inhoud) moeten creëren en meerdere uitgebreide pagina’s. Een webshop is sowieso een grotere investering omdat dit complexer is, veel vulling nodig heeft en er diverse (betaal) koppelingen gemaakt moeten worden. Het is dan ook niet alleen het werk van de webdesigner waarin je moet investeren, ook de technische ontwikkeling, contentontwikkeling en de online marketing behoeven investering. Waar bestaat dit dan uit?
- Is het een website of webshop?
- Hoe complex is de website? Zit er bijvoorbeeld veel bewegende content, video of animatie in?
- Hoeveel pagina’s gaat je website krijgen?
- Lever je zelf of een tekstschrijver de teksten aan of moeten wij deze schrijven?
- Lever je zelf of de fotograaf de afbeeldingen aan of wil je onze fotograaf inschakelen?
- Wil je direct een concurrentieanalyse laten maken, zoekwoordenonderzoek en contentstrategie?
Ter voorbeeld: We hebben wel eens een webpagina gemaakt met 3 pagina’s (homepage, productpagina en contactpagina) voor een paar honderd euro. Deze ondernemer had als wens en doel om wat te kunnen laten zien als mensen hem online zochten voor bijvoorbeeld de openingstijden van zijn winkel. Hier kwam weinig ontwerp bij kijken en de content werd aangeleverd. Het andere uiterste is een complexe webshop met ongeveer 5.000 producten die we ontworpen en ontwikkeld hebben. Helemaal compleet, inclusief de basis voor online marketing, beeld en tekst en veel extra landingspagina’s en blogs. Hier hangt dan ook een ander prijskaartje aan, dat ging richting de achtduizend euro. Dus de prijs van een website varieert van € 250,- tot € 7.500,-
De meeste websites die wij ontwikkelen vergen een investering tussen de € 1500,- en € 2500,-. Dan gaat het om een website met een wat uitgebreider aantal pagina’s, een ontwerp vooraf, teksten deels door ons geschreven of geredigeerd, afbeeldingen aangeleverd en een aantal bewegende onderdelen. Koppelingen met social media en aandacht voor call-to-action.
Het blijft natuurlijk maatwerk en, ondanks dat je het aan de voorkant van een website niet altijd ziet, variëren de prijzen dus best wel. Je kunt contact opnemen met onze webdesigner in Hengelo om te bespreken wat de mogelijkheden zijn in jouw specifieke geval. Desgewenst ontvang je een richtlijn of een concrete offerte.
Werkt iemagoo alleen als webdesigner in Hengelo?
Nee, uiteraard niet. Wij werken veel samen met lokale ondernemers, maar ook als je een webdesigner in Twente of webdesigner in Overijssel zoekt kun je bij ons prima terecht. Heest merendeel van de werkzaamheden doet de webdesigner in Hengelo. Dus als we voor een sparringssessie of oplevering van het webdesign een aantal keer naar een andere plaats in de regio moeten is dat geen probleem!